Viziune

Viziune

Suntem artizanii laptelui curat, cu proprietăți intacte și gust bogat.

Vom fi mereu cea mai potrivită alegere de lactate sănătoase din Romania.

Misiune

Misiune

Aducem vitalitate și energie în fiecare familie: creăm lactate sănătoase, artizanale, din surse de lapte controlate și cu intervenție minimă asupra laptelui.

Educăm continuu consumatorii pentru a putea alege produsele cât mai conștient.

Cinstea înaintea business-ului: fără compromisuri în rețetă, fără comunicare înșelătoare.

Valori

Valori

Curat, fără compromisuri

Cinste, onestitate, transparență

Grija pentru familie, comunitate și natură

Autenticitate și libertate în exprimare

2008 - 2011

Madlena lor a fost o varietate de brânză tradițională din lapte de capră, creată într-o micuță fabrică din Catalonia. Asta prin 2007. Ea le-a adus aminte de gustul natural, desăvârșit, pe care nu-l mai întâlniseră din copilărie. Și-au spus că vor face și ei ceva asemănător în România, așa că au purces la construirea unei fabrici la Tecuci, orașul de unde sunt ei. Estimarea investiției inițiale a fost de 200.000 de euro, în practică, însă, aceasta a depășit un milion de euro. Totul, între 2008 și 2011.

2012

În august 2012, au deschis oficial fabrica. Au preluat câteva dintre rețetele catalane, pe unele le-au îmbunătățit, dar au creat și unele noi. Chimen, nuci, usturoi, trufe, peperoncino și câte și mai câte arome au încântat papilele iubitorilor de noutate în materie de brânzeturi artizanale. Piața lor de desfacere din acel moment se constituia din târgurile de specialitate din București, Brașov și alte câteva orașe.

2013

2013 a fost anul în care au reușit să pătrundă în două mari lanțuri de hypermarketuri, dar, în același timp, au început să testeze produse noi și concepte de ambalaj, au diversificat gama cu produse din lapte de vacă și oaie. Una dintre constantele acestor doi curajoși și inimoși antreprenori este relația continuă pe care o au cu cei care consumă produsele Artesana, fie că aceștia sunt deja pasionați, fie că abia le descoperă. Așa află mereu ce-și doresc, de fapt, oamenii, ce le place lor cel mai mult.

2017

În 2017, a fost necesară o altă investiție, una de 500.000 de euro, pentru o nouă linie de ambalare automată, asta fiindcă Alina și Daniel și-au dorit atât creșterea eficienței, cât și extinderea capacității de producție.

2018

2018 a însemnat începutul prelucrării laptelui BIO, Artesana devenind atunci singurul producător de lactate artizanale din România care nu omogenizează sau combină laptele, îl pasteurizează doar la temperaturi joase și folosește exclusiv ambalaje de sticlă, pentru păstrarea gustului și prospețimii lactatelor.

2019 - 2020

În 2019, fabrica a ajuns aproape de capacitatea maximă deoarece a crescut cererea de produse minim procesate, 100% naturale, Artesana fiind un brand prezent în majoritatea rețelelor de retail modern. Venise momentul construirii unei noi fabrici, care să fie optimizată de la început conform viziunii Artesana: prelucrare minimă a laptelui, intervenție cât mai scurtă în parcursul termic și tehnologic, păstrarea calităților naturale ale laptelui. Obținerea finanțării și realizarea proiectului de investiție au început în 2020.

Măsurile sanitare devenite obligatorii din martie 2020 în România n-au fost deloc noi pentru echipa Artesana. Sunt absolut normale pentru o fabrică de lactate, iar Alina și Daniel știu încă de când au creat primul produs că aceste condiții stricte sunt esențiale atunci când în ADN-ul brandului există încă de la început calitatea, onestitatea și responsabilitatea.

Totul a început cu ceva foarte gustos și cinstit, curat, ceva tradițional, din lapte pur. Și așa continuă pentru că Alina și Daniel Donici nu știu să facă altfel și nici nu vor să-nvețe. Pentru ei, e simplu: orice produs trebuie să fie foarte bun pentru cei trei copii ai lor.