Alina si Daniel Donici in fabrica Artesana din Tecuci, judetul Galati

Artizanii laptelui. Alina și Daniel Donici dau valoare laptelui românesc (Agrointeligenta.ro)

Sursa: Agrointeligenta

Alina și Daniel Donici au reușit să aducă un suflu nou în piața lactatelor românești. Cei doi soți au construit un brand care oferă consumatorilor brânzeturi artizanale accesibile în retail-ul modern. Au pornit de la o simplă bucată de brânză și au ajuns astăzi să livreze milioane de sticle și de borcane anual, iar Alina Donici este ambasadoarea singurului program creat de un retailer pentru promovarea brânzeturilor românești.

Pentru a ajunge să aibă unele dintre cele mai apreciate lactate de pe rafturile magazinelor Carrefour, soții Donici au muncit enorm la visul lor. Au fost mereu determinați să reușească, să depășească orice piedică le-a ieșit în cale.

Visul soților Donici și-a găsit cu greu finanțare. Cu un proiect bine pus la punct, antreprenorii au țintit fondurile europene și au reușit să convingă o bancă să îi sprijine cu cofinanțarea. A fost momentul în care cei doi s-au dedicat complet brandului Artesana.

În primii ani, vânzarea produselor Artesana s-a făcut la târguri, dar cum capacitatea de producție le-a permis să se extindă, în numai doi ani, soții Donici au obținut prima listare în retail-ul modern. Contractul cu Carrefour a însemnat și salvarea afacerii lor de la faliment.

Lactatele Artesana fac parte din programul ”Poftim brânza românească” inițiat de Carrefour pentru susținerea și promovarea brânzeturilor locale. Programul vine în sprijinul antreprenorilor, dar și al clienților care caută și cumpără bunătățile producătorilor autohtoni.

Artesana este astăzi un succes de piață cu o capacitate de procesare de 30.000 de litri de lapte pe zi. Portofoliul de produse este într-o continua dezvoltare, la fel și unitatea de procesare și implicarea pe care brandul o are în comunitate. Părinți la rândul lor, Alina și Daniel au inițiat un proiect propriu prin care copiii sunt învățați să aleagă produse sănătoase. În plus, prin parteneriatul cu Carrefour, Artesana se implică în educarea consumatorului român pentru a aprecia brânzeturile premium, maturate, în pairing cu un vin de local, din programul ”Deschidem vinul românesc”.

 

Iulian Donici

Ți-a plăcut acest articol? Mai avem multe să-ți povestim. 

Abonează-te la newsletter-ul nostru și te vom ține la curent cu cele mai recente știri despre noi și evenimente pe care le organizăm.  

Promitem și ne angajăm, conform politicii noastre de confidențialitate, să nu trimitem mesaje nesolicitate și nici nu împărtășim adresa ta cu altcineva. Și te poți dezabona oricând. 

Distribuie articolul