Cum își va crește veniturile procesatorul de lactate Artesana, după ce a pornit anul trecut o fabrică nouă și are în plan deschiderea de noi capacități de producție (New Money)

Sursă articol și foto: New Money

Alina și Daniel Donici, fondatorii brandului Artesana, continuă să-și consolideze businessul după un 2023 în care veniturile au crescut cu 50% față de anul precedent, la 7,5 milioane de euro.

Consumul de lapte din România crește, iar producția internă scade. O arată cifrele Institutului Național de Statistică (INS), potrivit cărora producția locală de lapte a scăzut cu 7,5% între 2013 și 2022, în timp ce con­sumul per gospodărie a crescut cu 17,5% în ace­eași perioadă. Pe o piață estimată la circa 1,5 miliarde de euro, producția locală a lactatelor este domi­nată de companiile multinaționale care au operațiuni în România.

Jucătorii locali, care au volume de producție consi­derabil mai mici decât liderii pieței, s-au orientat către nișe neexploatate de companiile ale căror businessuri sunt bazate pe volume mari.

ÎN PAS CU PIAȚA
Dintre micii jucători de pe piața locală a lac­tatelor, în ultimii ani s-a remarcat Artesana, un produ­că­tor din Tecuci, județul Galați, fondat de soții Alina și Daniel Donici (ambii în vârstă de 40 de ani), care în primăvara anului trecut au terminat con­strucția unei noi fabrici, în urma unei investiții de peste șase mi­lioane de euro. O in­vestiție însă în care antrepre­norii au vă­zut, vorba românului, că socoteala de acasă nu se potri­vește cu cea din târg.

Citește continuarea pe NewMoney.ro 

Distribuie articolul