Cum își va crește veniturile procesatorul de lactate Artesana, după ce a pornit anul trecut o fabrică nouă și are în plan deschiderea de noi capacități de producție (New Money)

Sursă articol și foto: New Money

Alina și Daniel Donici, fondatorii brandului Artesana, continuă să-și consolideze businessul după un 2023 în care veniturile au crescut cu 50% față de anul precedent, la 7,5 milioane de euro.

Consumul de lapte din România crește, iar producția internă scade. O arată cifrele Institutului Național de Statistică (INS), potrivit cărora producția locală de lapte a scăzut cu 7,5% între 2013 și 2022, în timp ce con­sumul per gospodărie a crescut cu 17,5% în ace­eași perioadă. Pe o piață estimată la circa 1,5 miliarde de euro, producția locală a lactatelor este domi­nată de companiile multinaționale care au operațiuni în România.

Jucătorii locali, care au volume de producție consi­derabil mai mici decât liderii pieței, s-au orientat către nișe neexploatate de companiile ale căror businessuri sunt bazate pe volume mari.

ÎN PAS CU PIAȚA
Dintre micii jucători de pe piața locală a lac­tatelor, în ultimii ani s-a remarcat Artesana, un produ­că­tor din Tecuci, județul Galați, fondat de soții Alina și Daniel Donici (ambii în vârstă de 40 de ani), care în primăvara anului trecut au terminat con­strucția unei noi fabrici, în urma unei investiții de peste șase mi­lioane de euro. O in­vestiție însă în care antrepre­norii au vă­zut, vorba românului, că socoteala de acasă nu se potri­vește cu cea din târg.

Citește continuarea pe NewMoney.ro 

Iulian Donici
Ultimele postari ale lui Iulian Donici (vezi toate)

Ți-a plăcut acest articol? Mai avem multe să-ți povestim. 

Abonează-te la newsletter-ul nostru și te vom ține la curent cu cele mai recente știri despre noi și evenimente pe care le organizăm.  

Promitem și ne angajăm, conform politicii noastre de confidențialitate, să nu trimitem mesaje nesolicitate și nici nu împărtășim adresa ta cu altcineva. Și te poți dezabona oricând. 

Distribuie articolul

×