Sărbătorim astăzi Ziua națională a produselor agroalimentare românești pentru că trebuie s-o facem. Salutăm inițiativa aceasta, demarată în urmă cu 5 ani, și ne raliem eforturilor de a promova produse românești, business-uri și inițiative ale antreprenorilor români. Îndemnul nostru e simplu: cumpărați alimente românești și susțineți producătorii locali!

De Ziua Națională a Produselor Agroalimentare Românești, programul #Autentic Românesc celebrează autenticitatea și calitatea produselor autohtone

Programul Autentic Românesc, inițiat de TRANSAVIA în 2022 marchează Ziua Națională a Produselor Agroalimentare Românești, sărbătorită pe 10 octombrie,prin celebrarea valorilor autenticității, calității și siguranței produselor autohtone. Acest program aduce în prim-plan companii cu capital 100% românesc, care contribuie în mod substanțial la dezvoltarea economiei locale prin cifre de afaceri și număr de angajați impresionante, dar și la promovarea imaginea calității produselor românești peste hotare prin exportul pe care îl realizează: TRANSAVIA, Artesana, Cramele Recaș, Mobexpert, Aurum Noble Honey și Theodora Golf Club.

„Acest parteneriat demonstrează angajamentul nostru ferm pentru susținerea producției autohtone de înaltă calitate și pentru promovarea brandurilor românești, atât în țară, cât și pe piețele internaționale. Programul #Autentic Românesc reprezintă un efort comun de a aduce în prim-plan valorile autenticității și calității, sprijinind în același timp economia locală și dezvoltarea durabilă a României. Putem sta oricând la aceeași masă cu brand-uri internațională și să demonstrăm că produsele care provin din România nu sunt cu nimic mai prejos sub aspectul calității și prezentării. Prin programul inițiat de TRANSAVIA anul trecut, dorim să creștem conștientizarea și atașament față de mărcile românești și să urcăm în topul preferințelor clienților”, declară Linda Willy, Director de Marketing TRANSAVIA.

Cu o cifră de afaceri cumulată de aproape 700 de milioane de euro și peste 5.000 de angajați, #Autentic Românesc aduce împreună companii mari, de tradiție, cu companii românești la început de drum, dar care sunt unite de aceleași valori și dorință de dezvoltare durabilă.

„Ne-am alăturat cu bucurie și entuziasm acestui program, pentru că se pliază pe setul nostru de valori și obiective: susținerea business-ului românesc, promovarea brand-urilor românești și a gastronomiei naționale, cu ingrediente de calitate, obținute în mod sustenabil. Ceea ce ne unește cu adevărat în acest program sunt obiectivele noastre comune și clare pentru dezvoltare durabilă și sustenabilă, în România. Iar această dezvoltare are la bază modul cum obținem, alegem și preparăm hrana noastră, în fiecare zi”,  arată Alina Donici, Managing Partner Artesana.

Programul #Autentic Românesc amplifică vizibilitatea și recunoașterea mărcilor partenere prin abordări neconvenționale și captivante: dezvoltarea de rețete originale care folosesc ingrediente de înaltă calitate și sustenabile de la parteneri, organizarea de concursuri cu beneficii exclusive, crearea de conținut autentic și implicarea în experiențe premium pentru consumatorii români.

„Implicarea în proiectul #Autentic Romanesc pentru cel de-al doilea an consecutiv ne găsește recunoscători față de efortul comun pe care continuăm să îl derulăm alături de partenerii noștri pentru a aduce în casele românilor un strop de inspirație și savoare, asociate ideal vinurilor de la Cramele Recaș. Prin inițiativele pe care le vom derula împreună în lunile ce urmează, ne dorim să demonstrăm încă o dată că pentru noi, la Cramele Recaș, un business #Autentic Românesc are la bază grija pentru resursele pe care le implicăm zilnic în activitatea noastră, pentru oameni și pentru comunitate”, menționează Paul Aparaschivei, Director de Marketing Cramele Recaș.

Potrivit unui studiu asupra oportunităților de dezvoltare a brand-urilor românești, realizat de compania de cercetare iSense[1] în luna mai 2023, consumatorii români așteaptă de la brandurile românești deschidere către noutate, inovare, către reinterpretarea tradiției şi combinarea cu elemente din alte culturi. Așa se face că, luna octombrie, #Autentic Românesc propune consumatorilor români o nouă rețetă fantastică, cu ingrediente autentice, de calitate, produse de partenerii programului și puse în scenă într-un mod inovativ, cu măiestre de Chef Marcian Vodnar:  copănele de pui Fragedo în stil tandoori cu chapai din hrișcă și sos de iaurt natural cu miere.

„Am reprodus un pui în stil indian, puiul tandoori, puțin picant, ca un plus de inspirație pentru cei mai curioși, dornici să exploreze și alte gusturi”, spune Chef Marcian Vodnar.

Studiul iSense, arată că motivele pentru care consumatorii aleg produsele romanești sunt că acestea sunt mai gustoase, mai proaspete și mai sănătoase, și acționează pentru susținerea comunităților locale.

“Preocuparea românilor pentru sănătate și produse de calitate, naturale, sănătoase crește constant în ultima vreme, iar mierea, o vedetă a gastronomiei românești, este unul dintre cele mai puternice ingrediente în rețeta unui organism sănătos și rezistent. Este important ca românii să cumpere produse de calitate, cu origine certificată de producători serioși”, precizează Dragoș Dumitru, coordonatorul echipei Aurum Noble Honey.

Colaborarea dintre partenerii #Autentic Românesc nu se oprește doar la zona gastronomică, ci se extinde și la produsele românești de calitate dedicate casei și serviciile de ospitalitate. Acestea celebrează un stil de viață autentic care completează experiența clienților, care se pot bucura de produse autentice și servicii de top.

„Colecția Fabricat în România din portofoliul Mobexpert este în topul preferințelor clienților. Aproximativ 60% dintre clienții companiei cumpără piese de mobilier și decorațiuni realizate pe piața locală. Asocierea noastră în programul #Autentic Românesc este naturală pentru că accentuează latura noastră orientată către inovație și calitate la prețuri corecte”, arată Adelina Badea, CEO Mobexpert.

„Prin ospitalitate, noi înțelegem mereu excelență și autenticitate și de aceea prin tot ce facem am schimbat definiția pentru #Autentic Românesc în turism. Oaspeții care vin în cel mai mare resort de golf din România găsesc servicii de cea mai înaltă calitate, peisaje de vis, aer curat și o experiență în mijlocul naturii care se îmbină armonios cu confortul și rafinamentul camerelor și deliciilor pregătite de chefi. Cadrul natural fermecător al resortului Theodora Golf Club,  întregește mod special de prezentare al rețetelor deosebite, #Autentic Românești, inspirând echipa implicată în procesul de creație”, spune Debora Vesa, Director resort Theodora Golf Club.

Ziua Națională a Produselor Agroalimentare Românești, sărbătorită înecând din 2017, pe 10 octombrie, este o ocazie de a celebra și promova produsele autohtone de calitate și contribuția acestora la dezvoltarea economiei naționale. Această zi marchează importanța sprijinirii producției locale și a promovării brandurilor românești pe piața internă și internațională. Potrivit articolului 2 al legii 168/2017, „prin produs agroalimentar românesc se înțelege produsul obținut pe teritoriul național din materii prime de bază provenite în proporție de 100% din fermele din România și are inscripționat pe etichetă drapelul României”.

Despre TRANSAVIA

TRANSAVIA este liderul pieței locale de carne de pui, fiind una dintre cele mai importante afaceri de familie, care deține și produce brandul de carne de pui Fragedo și semipreparate pe bază de pui Papane. Inclusă în topul celor mai valoroase portofolii din România, TRANSAVIA operează sustenabil cu un model de business integrat vertical, bazat pe cele mai bune practici și cele mai stricte protocoale în întreg lanțul de producție și distribuție, de la bob la furculiță. În cei peste 32 de ani de activitate, TRANSAVIA a investit constant în modernizare și în tehnologie de ultimă generație și a adoptat inovația ca sursă de creștere sustenabilă a business-ului și de predictibilitate pentru viitor. Unul dintre cei mai mari angajatori români, TRANSAVIA are în prezent aproape 2.400 de angajați, care activează preponderent în cele 31 ferme de creștere a păsărilor și în cele 4 ferme de producție vegetală, în fabrica de nutrețuri combinate, în cele 3 abatoare de ultimă generație și în fabrica de procesare a cărnii. În fermele TRANSAVIA, localizate în 8 județe din România, se produc anual peste 100.000 de tone de carne de pui. Aproximativ 30% la sută din producția anuală a companiei merge către export, în mai multe state europene și de pe alte continente. Fragedo, brand emblemă al companiei, este primul brand din România care, în urma evaluării Consiliului Român pentru Publicitate (RAC) poartă pe spotul TV sigiliul Marca Etică, ce atestă respectarea principiilor etice și a bunelor practici de publicitate. TRANSAVIA este singura companie cu capital 100% românesc care și-a asumat standardele pentru a fi co-semnatară a Codului de Conduită al UE cu privire la Practicile Responsabile Comerciale și de Marketing în Sectorul Alimentar.

Pentru mai multe informații, vizitați https://transavia.ro/.

 Despre CRAMELE RECAȘ

Cramele Recaș ocupă primul loc pe piața vinurilor din România conform cifrei de afaceri, fiind, totodată, și cel mai mare exportator de vinuri îmbuteliate din România (responsabil pentru circa 55% din tot vinul local ce ajunge peste graniță). Producătorul bănățean exploatează o suprafață de aproximativ 1.200 de hectare de viță de vie situate în Recaș, beneficiind de o capacitate de depozitare de aprox. 39.000.000 de litri pe an. Vinificatorii Cramelor Recaș, Hartley Smithers (Australia) și Nora Iriarte (Spania), au fost incluși în anul 2020 în lista celor mai buni 100 de vinificatori de la nivel mondial, în urma clasamentului realizat de revista internațională de profil „The Drinks Business”. Producătorul acoperă o plajă mare de segmente de piață, de la entry level la premium și super-premium, impunând, de asemenea, o diversitate gustativă a gamelor, de la albe, seci, proaspete sau baricate, până la spumante și vinuri de desert.

 Despre ARTESANA

Brand-ul Artesana a luat naștere în 2012, odată cu obținerea unei finanțări din fonduri europene, dublată de o cofinanțare bancară. În 2022, la 10 ani de la lansarea Artesana, business-ul a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 5 milioane de Euro, având aproximativ 75 de angajați. Brand-ul Artesana se află pe piața românească din august 2012, iar în retail-ul modern din august 2013. Astăzi, produsele Artesana se găsesc în peste 1.000 de magazine în toată țara, în majoritatea rețelelor de retail modern, dar și în rețele locale sau băcănii specializate. După o investiție de peste 6 milioane de Euro, în cea de-a doua fabrică, producția lactatelor Artesana din Tecuci, județul Galați, ar putea crește de până la zece ori față de fabrica veche. Pentru 2023, compania estimează venituri de 8 milioane de euro.

 Despre TEHODORA GOLF CLUB

Resortul Theodora Golf Club din localitatea Teleac, comuna Ciugud, județul Alba, pune la dispoziția oaspeților peste 62 ha în care sportul nobil, golful, și relaxarea se îmbină perfect. Cel mai mare teren de golf din România se întinde pe 56 ha, cu 18 parcursuri în lungime totală de 6518 m. Celelalte 7 ha sunt ocupate de vilele resortului și alte facilități, accesibile tuturor oaspeților: 15 vile de lux cu 84 de camere de patru stele,  o sală de conferințe indoor de 150 de locuri, un pavilion outdoor pentru evenimente și o cameră panoramică ideală pentru mese private sau pentru întâlniri de business mai restrânse, o  piscină exterioară pentru sezonul cald, club house-ul care înglobează un driving-range indoor, un pro-shop, vestiare, restaurantul The View, cu specific internațional à la carte și un Lounge Bar cu 160 de locuri în interior și cu 90 de locuri pe terasă. Resortul are o abordare sustenabilă fiind printre primele companii de turism care folosește energie verde, având o putere instalată de 500KWP.

Theodora Golf Club a fost desemnată Best Golf Club Resort 2023 în Europa de Est  de LUXlife Magazine, la categoria Resorts & Retreats Awards 2023 și a primit de două ori distincția Best Golf Hotel decernată de International Hospitality Awards, precum și locul III la Top Hotels Awards 2023, categoria: Best Green & Eco-friendly Location.

Pentru mai multe informații, vizitați: http://theodoragolfclub.com/ro

[1] Studiul „Cum putem crește brandurile locale? Oportunități și povești de succes”, realizat de iSense, pe un eșantion de 1.005 interviuri, in perioada mai 2023, și marja de eroare…

Iulian Donici

Ți-a plăcut acest articol? Mai avem multe să-ți povestim. 

Abonează-te la newsletter-ul nostru și te vom ține la curent cu cele mai recente știri despre noi și evenimente pe care le organizăm.  

Promitem și ne angajăm, conform politicii noastre de confidențialitate, să nu trimitem mesaje nesolicitate și nici nu împărtășim adresa ta cu altcineva. Și te poți dezabona oricând. 

Distribuie articolul

×