Alina Donici, Artesana: Noi construim ca Mesterul Manole, in fiecare an o luam de la capat!

Intr-o perioada in care toata lumea se plange de falsurile din piata, Alina Donici, managing partner Artesana, nu se sfieste sa vorbeasca despre sezonalitatea produselor din lapte de capra in Romania. Pentru ca din toamna si pana in primavara nu exista materie prima, unitatea de productíe din Tecuci este nevoita sa retraga de pe piata anumite produse, lucru greu de inteles de catre clientii supermarketurilor. Aceasta nu inseamna, insa, ca pe piata oferta lipseste… „Avem o problema reala si sunt necesare masuri concrete. Trendul este atat de bun, pentru ca exista tot mai multe informatii despre laptele de capra, medicii pediatri il recomanda. (…) Nu as putea sa spun ca astazi stam foarte bine. Din pacate, pana la primavara trebuie sa ne retragem de la raft o mare parte din produsele din lapte de capra. Ceea ce este important este ca avem o piata in continua crestere, spectaculoasa fata de laptele de vaca. Noi construim ca Mesterul Manole, cam asa ne simtim de cativa ani, intram in primavara in magazin si suntem pana in toamna. Dupa aceea, se prabuseste totul ca s-o luam de la capat la anul”, a declarat Alin Donici, managing partner Artesana in cadrul conferintei „Romanian Food & Agribusiness” organizata recent de BusinessMark.

Pentru a-si asigura laptele materie prima, Artesana are incheiate parteneriate cu un numar de 15 fermieri mici si mijlocii cu care colaboreaza de aproape 10 ani. Au pornit de la cateva animale si au crescut in timp alaturi de producatorul de lactate.

„Sunt necesare investitii foarte mari in infrastructura, in educatie…A fost o munca enorma cu ei, dar este un exemplu la nivel micro ca se poate si imi pun intrebarea ce s-ar intampla ca ceea ce a facut Artesana cu furnizorii acestia mici pe care i-am crescut sa se intample la nivel macro. Cred ca ar fi extraordinar, clar, avem nevoie de o strategie coerenta si niste masuri pentru ei”, a mai spus Donici.

La inceput, fabrica Artesana (la origine, modelul a fost o fabricuta din Spania) era specializata in productia de branzeturi, insa, cu timpul s-a trecut la produse acidofile, urmandu-se cerintelor piatei. In urma cu 7 ani, producatorul a reusit sa intre in lantul Auchan cu iaurtul de capra la sticla – „o inovatie, altceva fata de ce exista in piata la acea vreme”-, dupa care a dezvoltat si gama de produse acidofile. Si totusi, prima dragoste nu se uita niciodata.

„Cererea a tot crescut de la an la an, iar acum desenam ca pana la sfarsitul anului sa avem agreata pe fluxuri partea de achizitie a echipamentelor pentru noua unitate de procesare in care vom muta tot ceea ce inseamna lapte proaspat, acidofile si ne vom intoarce la prima iubire: branzeturile. Vom incerca sa pastram fabrica pe care o avem in prezent doar pentru branzeturi”, a mai precizat Donici.

Oferta Artesana include iaurt, kefir, sana de capra, oaie sau vaca, branza cremoasa din lapte de capra – simplă, cu usturoi si patrunjel, precum si branzeturi maturate de capra, oaie sau vaca – cu nuci, cu trufe negre si cu mirodenii.

Ți-a plăcut acest articol? Mai avem multe să-ți povestim. 

Abonează-te la newsletter-ul nostru și te vom ține la curent cu cele mai recente știri despre noi și evenimente pe care le organizăm.  

Promitem și ne angajăm, conform politicii noastre de confidențialitate, să nu trimitem mesaje nesolicitate și nici nu împărtășim adresa ta cu altcineva. Și te poți dezabona oricând. 

Distribuie articolul


×